• POLSKIE GÓRY

• 7 czerwca uczniowie Szkoły Podstawowej w Michalu wybrali się na sześciodniową wycieczkę do Zakopanego. Wychowawcy: Anna Mikołajczak -Wiśniewska, Anna Grzybowska, Joanna Karwowska, Zbigniew Mądrzyński, Dariusz Rosiński chcieli pokazać swoim uczniom jeden z najpiękniejszych regionów Polski – Tatry. Są to jedyne góry w naszym kraju o charakterze alpejskim, o widokach zapierających dech w piersiach. Każdy, kto raz ujrzy te góry, będzie chciał powracać tu bez końca.

W podróż wybraliśmy się pociągiem. W dzień wyjazdu o 19.00 zebraliśmy się wszyscy na dworcu w Laskowicach Pomorskich skąd ruszyliśmy w szesnastogodzinną podróż pociągiem do Poronina. Około 12-tej następnego dnia dotarliśmy na miejsce do Pensjonatu BUKOWY GAJ. Po zakwaterowaniu i przepysznym obiedzie pojechaliśmy się do Zakopanego na spacer po Krupówkach. Następnego dnia udaliśmy się nad Morskie Oko. „Trwaj, chwilo, trwaj, jesteś taka piękna!” Zapewne większość uczestników naszej wycieczki wypowiedziało te słowa widząc krajobraz jaki zobaczyliśmy. Atrakcją był zalegający na zboczach śnieg. Podczas tej wędrówki dowiedzieliśmy się o pięknych i malowniczych jeziorach w tej części Tatr. Kilkoro uczniów poszło z p. Anią i p. Zbyszkiem aż nad Czarny Staw. Niższe – Tatry Zachodnie kryją też liczne jaskinie. Jedną z nich jest Jaskinia Mroźna. Prawdziwa lekcja geografii w terenie.

Jednym z najczęściej odwiedzanych i najpopularniejszych miejsc w Zakopanem jest Gubałówka, skąd chcieliśmy podziwiać przepiękną panoramę Tatr i Zakopanego, ale niestety deszcz nam to uniemożliwił. Wróciliśmy więc na Krupówki, aby zakupić pamiątki z wycieczki, a wieczorem o 19.00 pojechaliśmy do Białki Tatrzańskiej na sławne baseny TERMA BANIA. Wracając bardzo późnym wieczorem zamówiliśmy pizzę, bo po kąpieli bardzo zgłodnieliśmy. Niezapomnianych wrażeń dostarczył niedzielny, prawie trzygodzinny spływ Dunajcem z miejscowości Sromowce Wyżne do Szczawnicy. Po powrocie do pensjonatu musieliśmy się przygotować do podroży powrotnej, bo czas bardzo szybko minął i trzeba było następnego dnia wracać do domu.

Nasza wycieczka była dla wszystkich wspaniałą lekcją geografii i historii. W pamięci pozostały niezapomniane chwile, a w sercach tysiące zdjęć…

• Wizyta w Izbie regionalnej w Bratwinie

• Dzisiejsze zajęcia lekcyjne uczniowie klasy 4 i 5 odbywają w terenie, we wsi Bratwin.  Uczestniczą w lekcji regionalnej , w której mogą zobaczyć codzienne sprzęty zgromadzone w Regionalnej Izbie. Biorą także udział w grze terenowej, której celem jest praktyczne wykorzystanie matematyki podczas zwiedzania terenów zamieszkałych niegdyś przez mennonitów.  A wszystko to jest możliwe dzięki wspaniałej współpracy z panią sołtys Bratwina. Serdecznie dziękujemy!

• Laurka dla powstańca warszawskiego

• Uczniowie klasy 4 na zajęciach z historii przygotowali laurki dla powstańców warszwskich . Podziękowali za ich poświęcenie i odwagę . Sami zaadresowali kopertę i napisali list do Muzeum Powstania Warszawskiego. W ten sposób nabyli kolejne kompetencje społeczne.

• Dzień Dziecka w naszej szkole

• Nasza fotorelacja najlepiej oddaje jak wspaniale bawilismy sie  z okazji Dnia Dziecka. Pogoda dopisała, humory także, radosnej zabawy było co niemiara!

• Zaproszenie na warsztaty - Strategia rozwoju Gminy Dragacz

• Jaka ma być Gmina Dragacz w 2030 roku? Zdecydujmy! Zapraszamy Mieszkanki i Mieszkańców Gminy Dragacz do udziału w warsztatach, podczas których dyskutować będziemy o wizji rozwoju, pomysłach na działania i celach naszej Gminy na kolejne lata. Warsztaty strategiczne odbędą się 6 czerwca 2023 r. o godz. 17:00 w sali posiedzeń Urzędu Gminy Dragacz. Jeśli chcesz wziąć udział w warsztatach poinformuj nas o tym - napisz SMS na numer 531 474 268 lub wyślij e-mail na adres m.zakrzewska@dragacz.pl. P.S. Na uczestników warsztatów czekają gminne gadżety! Warsztaty strategiczne organizowane są w ramach drugiego etapu prac nad nową Strategią Rozwoju Gminy Dragacz.

• JAK NIE CZYTAM JAK CZYTAM

• 7 czerwca o 10:00 kilkaset tysięcy dzieci i nastolatków z całej Polski będzie czytać książki. W swoich bibliotekach, szkołach, w parkach i na rynkach. Bez przymusu i dorabiania filozofii, każdy to, na co ma ochotę. Akcja „Jak nie czytam, jak czytam” odbywała się co roku w latach 2016-19. Rekordowo uczestniczyło w niej 459 tys. osób, głównie dzieci i młodzieży.

• CZYTANIE NA POLANIE

• Nasi uczniowie biorą udział w Ogólnopolskiej akcji "Czytanie na Polanie", której organizatorem jest Biblioteka Szkolna Szkoły Podstawowej nr 29 z Oddziałami Sportowymi im. A. Szklarskiego w Dąbrowie Górniczej. Akcja jest skierowana do uczniów, nauczycieli, lokalnej społeczności szkolnej i pozaszkolnej. Mogą brać udział placówki oświatowe każdego typu. Akcja realizowana jest w ramach kampanii społecznej „Cała Polska czyta dzieciom”. Akcja, żeby było przyjemnie, organizowana jest na świeżym powietrzu.